Home
#Jawatankosongsabah
#kerjakosongsabah
Discover
Google News
kerajaan
Jawatan Kosong UiTM Sabah Tahun 2023


Jawatan Kosong di Universiti Teknologi Mara (UiTM) Sabah pada tahun 2023 merupakan peluang pekerjaan yang menarik bagi individu yang berminat dalam bidang pengajian tinggi. UiTM Sabah membuka peluang jawatan bagi calon yang berkelayakan untuk mengisi kekosongan dalam beberapa jawatan penting di universiti ini.


Senarai Jawatan
Berikut adalah senarai jawatan yang ditawarkan di UiTM Sabah pada tahun 2023:

1. PROFESOR (GRED VK7)
2. PROFESOR MADYA (GRED DM53)
3. PENSYARAH KANAN (GRED DM51)
4. PENSYARAH (GRED DM41)


Syarat Kelayakan Umum
1. Warganegara Malaysia. Bumiputera/Bukan Bumiputera
2. Berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan.
3.  Memiliki Kelayakan yang di tetapkan oleh UiTM Sabah
4. Dan lain-lain (Syarat Penuh&Gaji Penuh).


Gaji dan Imbuhan
- Gaji permulaan: RM3,070.00 hingga RM20,592.00
- Pekerjaan Tetap dan banyak lagi dalam khidmat UiTM Sabah
- Pelbagai imbuhan menarik dan faedah lain yang ditawarkan.
- Cuti Tahunan dan Cuti Sakit seperti yang terkandung dalam peraturan perkhidmatan awam.


Lokasi
-Lokasi Kerja: UiTM Sabah terletak di lokasi yang strategik untuk pembangunan pendidikan di Sabah. Pencari kerja yang berjaya akan ditempatkan di Universiti Teknologi Mara Sabah (UiTM) dengan peluang untuk terlibat dalam pembangunan pendidikan tinggi di negeri ini.


Cara Membuat Permohonan
- Permohonan boleh dilakukan secara online melalui laman web Yang disediakan. Pautan "SYARAT PENUH / MUATTURUN PERMOHONAN JAWATAN" boleh diakses untuk mendapatkan maklumat permohonan, syarat-syarat, dan tarikh tutup permohonan yang ditetapkan.

-Untuk membuat permohonan jawatan di UiTM Sabah, calon perlu mengisi borang perjawatan yang boleh dimuat turun dari laman sesawang UiTM Sabah di htttp://sabah.uitm.edu.my. Setiap permohonan hendaklah disertakan dengan salinan dokumen yang telah disahkan mengikut susunan yang ditetapkan. Dokumen-dokumen yang perlu disertakan termasuk kad pengenalan, sijil kelahiran, sijil SPM/MCE, HSC/STPM, ijazah sarjana muda/ijazah sarjana/ph.D, surat pengiktirafan kelayakan akademik, surat pengesahan perkhidmatan, resume/curriculum vitae, dan lain-lain mengikut keperluan permohonan.

Permohonan daripada mereka yang sedang berkhidmat dengan kerajaan atau badan berkanun perlu dibuat melalui Ketua Jabatan. Bagi permohonan jawatan pensyarah/pensyarah kanan/profesor madya/profesor, calon yang berkelayakan ijazah sarjana perlu memiliki CGPA 3.00 ke atas atau kelas kedua tinggi/mumtaz/jayyid jiddan atau yang setara.


Tarikh Tutup Permohonan
- Tarikh tutup permohonan adalah pada 29 Jun 2023 (Khamis). Calon yang berminat dan berkelayakan dinasihatkan untuk mengemukakan permohonan sebelum tarikh tutup yang telah ditetapkan.


Jawatan Kosong di UiTM Sabah merupakan peluang pekerjaan yang menarik bagi individu yang berminat dalam bidang pengajian tinggi. Pelbagai jawatan yang ditawarkan memberikan ruang kepada individu untuk berkembang dan memberi sumbangan kepada pembangunan pendidikan di Sabah. Jika anda memenuhi syarat-syarat yang ditetapkan, jangan lepaskan peluang ini untuk menyertai pasukan UiTM Sabah dan mewujudkan kerjaya yang cemerlang dalam bidang pendidikan tinggi.

IKLAN KEKOSONGAN


Tag
#JawatanKosongUiTMSabah
#PekerjaanUiTMSabah
#KerjaKosongSabah2023
#UiTMSabahCareer
#JawatanAkademikUiTMSabah
#PensyarahUiTMSabah
#ProfesorUiTMSabah
#KelayakanUmumUiTMSabah
#PermohonanUiTMSabah

Blog authors

No comments